els soldats catalans

juny 6th, 2012 by fantassin

ara fa pocs minuts, al film Troia, l’actor que representa Agamenon diu “la història recorda els reis no pas els soldats”… És una veritat de sempre i d’arreu. Precisament el meu nick Fantassin deriva de com em denominaven els lectors d’aquell vell article que faig fer al blog francoitalià reivindicant “els herois anònims i oblidats de tantes batalles, que són, en realitat, els artífex reals de la història”. Aquest dies els patriotes catalans recordem un dels nostres soldats, perquè fa anys que caigué en combat. Oblidats arreu i sempre? No pas a casa nostra! els catalans recordem i recordarem els nostres soldats perquè és la seva determinació (no pas l’exemple dels manàires) que ens empeny endavant… fins perdent nostres banderes!

Culés amb samarretes espanyolistes?

maig 26th, 2012 by fantassin

 

És l’endemà de la xiulada, amb triomf del Barça inclòs, a Madrid, i pel carrer veig nanos amb samarretes on hi ha escrt “Viva España!” Això era inconcebible, anys enrere, a Catalunya! Veig,  per la simbologia, que la samarreta està relacionat amb la selecció espanyola i, per tant, tot apunta a què iniciem una escalada de prestigi hispànic similar a aquella altra, del triomf de La Roja, que va seguir la massiva manifestació de Barcelona del 10 de juliol de 2010 amb el lema “Som una nació Nosaltres decidim”. Com que em costa mossegar-me la llengua els pregunto als que les porten si no són catalanistes. Em responen, amb cara de sorpresa,  que “és clar que sí, visca el Barça!” Intento fer-los veure que catalanisme i espanyolisme són incompatibles i em responen que si la selecció espanyola té jugadors del Barça cal cridar “vivaspaña!”. Malament rai, si els joves creixen amb aquesta consciència… quan siguin grans no pretenguem que siguin independentistes, perquè seran allò que ningú els obliga a ser, és a dir, “patriotes catalanoculés i, en conseqüència (des del seu punt de vista), espanyolistes”!. La única solució consisteix a engegar campanyes prèvies als partits de La Roja que aconsegueixin estendre la idea que Barça i Selecció Espanyola són conceptes incompatibles, que la coincidència, dins de La Roja, de jugadors catalans, és sols un indicador d’esclavatge.
Amb quines eines ho podem fer? Doncs, com això té pinta de ser una batalla que durarà anys, per començar se m’acut iniciar-ho amb pàgines de facebook com aquest https://www.facebook.com/pages/Catalonia-National-Football-Team-YES-Spain-National-Football-Team-NEVER/281781408583840 per a cridar l’atenció a nivell internacional (però sols com a tret de sortida per a desenvolupar, a curt, mig i llarg termini, totes les estratègies possibles).

QUÈ HAURÍEM DE FER AMB ELS NOSTRES MONUMENTS?

abril 17th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=7409

QUÈ HAURÍEM DE FER AMB ELS NOSTRES MONUMENTS?

Posted by  on divendres, abril 13, 2012 · 2 Comments

FANTASSIN MANEL. Aquest parell de jorns passats he estat ensenyant la Capital catalana a uns bons amics occitans, arpitans i bretons. Després de moltes hores intensives de conversa m’he sentit content d’haver-los fet entendre el nostre procés d’alliberament des del punt de vista que més els ha costat sempre. La diferència fonamental que sovint havíem percebut entre nosaltres, polítics barcelonins, per una banda, i ells (i per extensió, els catalans de nord), era la qüestió material: a ells sempre els ha costat molt anar més enllà dels sentiments. En canvi, nosaltres potser no posem tant d’èmfasi en les banderes i les declaracions d’orgull patriòtic, com es fa sovint a Perpinyà (per exemple), però anem decidits a la conquesta del poder, és a dir, d’un Estat propi.

 

Estic content perquè després de quatre hores d’arguments (en francès)  sobre la necessitat de ser un Estat de la Unió Europea (entre altres raons per a no tallar l’espai de civilització cataloccitana) al final he vist que m’han comprès. La única cosa que no he aconseguit fer-los entendre és la necessitat de l’idioma propi, perquè per a ells n’hi hauria prou amb el sentiment de pertànyer al mon cèltic (en el cas bretó), o usant folklòricament l’occità i l’arpità. Però aquests amics meus tampoc no són pas dirigents polítics sinó solament gent del carrer, és a dir, la clientela necessària dels futurs moviments d’alliberament nacional als seus països.

 

Però m’ha frustrat la part del comiat, perquè abans de deixar Barcelona volien veure els monuments als grans herois històrics que jo els havia explicat amb tanta passió.  He pogut percebre la decepció als seus rostres. Potser no tant a la flama del Fossar, però sí a la plaça del General Moragues,  davant del monument a Macià i especialment de l’estàtua de Pau Claris. Per postres al darrere d’aquesta hi havia un paio lluint una bandera espanyola al braç. El comentari dels meus amics s’ha referit primer a aquest, en relació als seu aspecte relaxat (“…se’l veu content, no sembla que tingui cap por de lluir pel carrer la vostra bandera opressora…”), i després a l’estàtua (“…als catalans us sembla prou digna per a un personatge del seu pes històric i patriòtic…?”). Els he respost que faria pública la pregunta, en relació a tots els monuments nacionals que tenim a la nostra Capital, en un escrit del Diari Gran del Sobiranisme. Ara ho estic fent, ja em direu què en penseu!

FILED UNDER DESTACATPOLÍTICA · TAGGED WITH

Comments

2 Responses to “Què hauríem de fer amb els nostres monuments?”

  1. vallfosca escrigué:

    Manel.
    En general el desconeixement de la Història, i especialment de la nostra, és un fet punyent i objectiu. Per a posar-te un exemple. Quan es creu i es diu “els bretons senten la seva pertinença (com els gal·lecs) al món cèltic” és una enorme, colossal, perversió de la realitat, és a dir de la Història.

    Els gal·lecs, com els bretons, eren on son avui, molts segles abans de l’arribada del keltois. Els primers eren ibers de pagès i el keltois eren aris, de règim oligàrquic tribal, nòmades itinerants.
    Va estar en Renfrew, historiador ari, qui va confegir la mentida representada en la postal on s’hi veu “un celta tocant un arpa al costat d’un megàlit”.

    En aquestes circumstàncies les “estàtues” només serveixen per a retre veneració cega a la ignorància.

    Cordialment

  2. Ramon escrigué:

    fa uns anys, al voltants del 1985, em varen obligar a fer la mili a Càdis. Vaig tenir sort i vaig estar en un cuartel molt petit i tots erem força ben avinguts. Però una cosa em va enlluernar d’aquells andalusos que vaig conèixer a l’altra banda de la península: el sentiment patriòtic andalús. De quina manera se sentien andalusos i orgullosos de ser-ho! En aquells moments vaig quedar desconcertat, ja que creia que se sentirien espanyols per sobre de tot. Però no, se sentien andalusos!
    Jo sempre he pensat: si els catalns tinguessin un sentiment de catalanitat tan fort com els andalusos vers el seu territori, ja seriem independents.
    Per cert, els monuments, només són això: monuments, un record del passat. I, no per tenir-los més grans o importants, el país actual és més gran o important.

 

VISCA CONVERGÈNCIA SOBIRANISTA !!!!

abril 17th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

 

http://diarigran.cat/?p=7146

VISCA CONVERGÈNCIA SOBIRANISTA !!!!

Posted by  on divendres, abril 6, 2012 · 8 Comments

Fantassin Manel.  A poble dèiem que de les aigües podrides escapen fins els animals més bruts, encara que molta gent opini el contrari. Els dies posteriors  al Congrés de Convergència era interessant comparar la incredulitat de la dreta espanyola amb la més intel·ligent dels intel·lectuals d’esquerres (particularment l’Hèctor López Bofill des de les pàgines d’El Punt Avui). Els primers oscil·len entre la indignació i l’oportunitat de captar més pastís de l’electorat catanyol, i els altres, que coneixen millor la fauna convergent, s’apunten a la indiferència, sabedors que la Casa Gran, quan ha de triar entre les engrunes i la dignitat, no és precisament  un exemple de valentia.

Tanmateix, jo sóc dels més satisfets pel succés esdevingut a CDC (i estic segur que  Unió va camí de seguir-li els passos!). Estic més content, fins i tot, que molts dels herois convergents que, resistint Quico Homs, van aconseguir finalment tenyir de sobiranisme la ponència política. No he canviat pas de lloc les meves coordenades ideològiques, no us ho penséssiu pas!, ni tinc la percepció intel·ligent del món distreta, al contrari, cada dia sóc més independentista i d’esquerres. I tampoc crec que el govern d’Artur Mas sigui prou valent per capitanejar la dignitat del nostre poble. Però, en canvi, considero que la nova definició convergent sobre l’Estat propi permet una revolució fonamental: trencar la FRONTERA MENTAL  d’una massa immensa de catalans, seguidors d’una CiU cada vegada més desacomplexadament de dretes. Aquest era l’espai pendent del sobiranisme.

Des del punt de vista sistèmic sempre he defensat la necessitat de completar tots els espais ideològics, des de l’Extrema Dreta a l’Extrema Esquerra (ambdós necessàriament marginals atesos els hàbits electorals de la població) passant pels grans Centres respectius, que són els cridats a governar. És el pas previ indispensable per començar a acumular forces. La gran anomalia que ha sofert Catalunya els darrers anys ha estat precisament al resistència de CiU a definir-se sobiranista.

Potser el President Mas continuarà pactant amb els grans enemics de Catalunya (com deia ahir Libération: “autonomista de dia i independentista de nit”), però això també ho sap fer ERC; són errors tàctics (tot i que tràgics). En canvi, allò que clarifica realment l’avenç del nostre poble és l’adscripció personal, ideològica i sentimental, a l’espanyolisme o al sobiranisme; és per això que l’anomalia del “punt mig”, que definia fins ara CiU, no ens feia cap bé perquè impedia fer un clar exercici de consciència. A partir d’ara es completa el sistema sobiranista de partits i per fi la gent pot saber que (malgrat que les polítiques puguin ser diverses i contradictòries) optar per un partit (CiU, ERC…) o per un altre (PP, PSC…) implica ser dels que al final volen un Estat propi o ser dels partidaris d’Espanya. Aquest exercici de consciència ja no el poden obviar tan senzillament els votants convergents i ens fa avançar més del que molts us penseu.

FILED UNDER DESTACATPOLÍTICA · TAGGED WITH ,

Comments

8 Responses to “Visca Convergència Sobiranista !!!!”

  1. Fantassin Manel escrigué:

    Alguns comentaris ja me’ls han fet en privat, majoritàriament de les files de Solidaritat, criticant-me que defineixi sobiranista CiU quan no ho és i quan, a més, fa política espanyola.
    És veritat, però SI FESSIN L’ESFORÇ DE LLEGIR FINS EL FINAL TOT L’ARTICLE VEURIEN que ho dic només en referència a que: malgrat que els convergents continuïn pactant amb l’enemic i facin política espanyola, la “definició” que els va sortir del congrés de Reus pot afavorir-nos, trencant la “frontera mental” del seu electorat (la por a la independència que tenien fins ara els milions de catalans que votaven CiU).

  2. David escrigué:

    Ets politòleg? Jo crec que no, i t’estàs ficant en la seva feina per que no en tens ni idea!

    • Fantassin Manel escrigué:

      Se me’n fot. A més em cauen malament els politòlegs i de pas tota la resta d’intel·lectuals. La meva és habitualment la percepció de gent treballadora (habitualment dedicada a altres problemes més pròxims i matarials) des de la tertúlia del bar a l’hora de dinar. I de tant en tant, com ara, també les meves elocubracions al respecte, que tenen la gràcia ludopàtica d’engrescar-me després a comprovar si l’he encertada o no. N’hi ha de tot, de vegades l’erro i de vegades l’encerto, però en aquesta temàtica en concret ja li he vaig agrafant la mesura.

  3. Frank escrigué:

    Molt bé, Frank

  4. Frank escrigué:

    Vull dir molt bé, Manel!

  5. Pau V. escrigué:

    Doncs a mi Manel, m’interessen les opinions dels politólegs i de tot Déu… No estic molt d’acord amb el que dius, però si que hi ha una cosa en la que et dono la raó i que pot ser positiu… I és que com els seguidors de CiU s’ho creuen tot, els hi pot anar calant la idea d’arribar a ser un estat. Llàstima que tal com ho planteja en Mas, i la seva Mas-sachusets, passaríem de nació sense estat a estat sense nació. I la interpretació no és meva, però la comparteixo al cent per cent.

    Una abraçada a tots, en especial al Manel.

    • Fantassin Manel escrigué:

      A mi m’interessen totes les opinions però no em cauen bé les persones que viuen d’opinar. No dic que no siguin respectables però no m’agraden perquè viuen d’això. Jo vinc d’un entorn treballador on l’opinió deriva de l’experiència vital i l’anàlisi dels propis interessos, i es produeix després de la jornada laboral (o a l’hora d’esmorçar), que és quan llegim aquestes opions als diaris i normalment no hi estem d’acord (tot i com som nosaltres de diversos). Si la majoria d’opions generen en grup divers de treballadores un 99% de desacord, per què collons aquesta gent pot viure de formular-les?

      Pel que fa a CiU em cal unir la meva visió comunista del mon amb el sentit comú, i des d’aquí veig evident que per molt independentistes que siguem els que sempre ens estem mirant el melic convençuts que la secessió es produirà d’aquí a dos anys, la realitat és que no en tenim prou amb allò que ens diuen les enquestes de com respondien els electors convergents a una pregunta determinada. Això és perquè la massa convergent no es defineix independentista seguint la les consignes del partit (el vot convergent és molt fidel i la majoria dels que jo conec acaten la definició “nacionalista” i tenen clar que no són independentistes). Per aquests electors convergents a partir d’ara la consigna de l’Estat Propi suposarà un canvi en la seva cosmovisió perquè ja no n’hi ha prou amb el sentiment i amb l’autonomia sinó que ara l’objectiu és un altre i és precís.
      Això no treu, com he dit, que CiU faci una política tan espanyolista com vulgui, però com he dit, la política espanyolista és tàctica (i ERC també ho sap fer, tàctica errònia i tràgica). La diferència era que en el cas dels republicans la militància pot després evocar els objectius del partit per acusar la direcció de no haver estat conseqüents i pot canviar la direcció. A partir d’ara això també podria passar amb CiU.

  6. Andreu escrigué:

    Manel, coincideixo en algunes coses amb tu, Sobretot, també a mí, se m’en foten els qui es diuen politòlegs, entre altres coses perrquè no hi ha cap ciència ni cap facultat de Politologia, la qual cosa comporta que els qui s’atribueixen una condició professionnal inexistent, ja es defineixen amb els fets: mentiders falsaris, i enredadors professionals.. Ja sé que algunes persones i fins i tot hi ha un col.legi professional, equiparen als llicennciats en ciències polítics al terme politòleg. Però per molt que la mona es vesteixi de seda, roman mona,
    El DIEC, l’unic diccionari normatiu no ho recull. (politòleg, -òloga:no recollit al DIEC no recollit al DIEC)
    Per cert, conec a diveros i diverses llicenciades en C.Politiques pero no en conec cap, de politoleg.

 

EL 29 DE MARÇ CATALUNYA HA SORTIT AL CARRER

març 30th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=6846

(…) De tota manera allò més interessant ha estat la presència independentista. Però no em refereixo a l’admirable activisme de l’Assemblea Nacional Catalana, ni als misèrrims blocs polítics independentistes (és clar que també són minsos els altres partits, el mateix grup del PSC era similar en nombre al grup ERC seguit de SI), ni als sindicats independentistes, sinó a la gran quantitat d’estelades per tot el llarg de la manifestació. D’entrada et podien semblar gent isolada… fins que veies que els senyalers estelats anaven també plens d’enganxines de CCOO, CGT o UGT (…)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:   http://diarigran.cat/?p=6846



CONVERSES SOBRE IMMORALITAT, PATRIOTISME I REFORMA LABORAL

març 19th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiniranime:

http://diarigran.cat/?p=6348

CONVERSES SOBRE IMMORALITAT, PATRIOTISME I REFORMA LABORAL

(…) Fixeu-vos que quan el meu col·lega i jo demanàvem aclariments sobre “les distintes percepcions dels conceptes moral/immoral” l’americà ens va replicar: “que  no sou patriotes, vosaltres?  Doncs és del patriotisme d’on emana la percepció de moralitat en temes econòmics. Si el vostre patriotisme està fonamentat en la Constitució Espanyola és normal  que acabeu acatant injustícies”(…)
LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://diarigran.cat/?p=6348

SOM ON ÉREM I D’AQUÍ NO ENS MOUREM ?

març 10th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:
SOM ON ÉREM I D’AQUÍ NO ENS MOUREM ?
http://diarigran.cat/?p=6076

(…) FANTASSIN MANEL. Ahir la llengua dels catalans va seure al banc dels acusats i va ser jutjada. El resultat només podia ser un pas enrere en l’aspecte simbòlic, en el legislatiu o en ambdós alhora. (…)


LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A : http://diarigran.cat/?p=6076

Per patriotisme diumenge 19 febrer Contra la Reforma Laboral !!!!

febrer 17th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:
Per patriotisme diumenge 19 febrer Contra la Reforma Laboral !!!!
http://diarigran.cat/?p=5120

(…) FANTASSIN MANEL. Comença el conflicte social a Catalunya ! Fins ara l’equilibri i els ponts de diàleg eren el mecanisme que garantia la pau social en aquelles societats on els agents socials eren prou potents. Però, és clar, quan una de les parts, la que sigui, creu que l’altra està captiva i derrotada… llavors li sembla que ja no cal perdre el temps…(…)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A :  http://diarigran.cat/?p=5120

LÍNIA ROJA PERÒ AUTONOMISME DALTÒNIC

febrer 10th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:
http://diarigran.cat/?p=4801

LÍNIA ROJA PERÒ AUTONOMISME DALTÒNIC

(…)FANTASSIN MANEL. Oh, quina por! El President Català ha marcat una “línia roja” als seus socis del PP ! He corregut a posar Intereconomía, disposat a indignar-me morbosament presenciant la reacció de la caverna mediàtica i… quina decepció! Devia estar tan preparat “l’advertiment de la rengleta” que els ha merescut ben poc interès! I això que aquesta línia roja feia referència als atacs a la llengua catalana, que és precisament allò que el PP està fent amb total impunitat a casa nostra, més concretament dins les nostres comarques perifèriques (segons la nomenclatura de Josep Guia) (…)

 


LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://diarigran.cat/?p=4801

CONSELLERS A LA PRESÓ

febrer 3rd, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme

http://diarigran.cat/?p=4408

CONSELLERS A LA PRESÓ
(…) Espanya ens roba? És clar que sí, però serem capaços d’esperar a menjar fins que Espanya ens retorni el botí que ens ha espoliat? En això estic d’acord amb els Convergents  i en desacord amb alguns independentistes que viuen d’esquivar el dia-a-dia amb l’argument tronat segons el qual no podem fer res fins el dia de la secessió. Sabeu quin és el problema? Que la gestió del dia-a-dia no és neutra i molts es justifiquen en ella per eternitzar el sotmetiment dels catalans,  perquè fins ara els manaires que ens ha tocat ho han fet amb mentalitat de colonitzats, consistent a limitar-se a administrar les engrunes que ens queden després de l’espoli i, amb això, garantir també la bona vida dels gestors. La continuació d’això ja ve rodada: perdonar impostos als rics i retallar atencions socials (…)



LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://diarigran.cat/?p=4408







SANT POL, ARA ÉS L’HORA !!!!

gener 27th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:
http://diarigran.cat/?p=3966
SANT POL, ARA ÉS L’HORA !!!!

(…) FANTASSIN MANEL. .Precisament estic parlant amb uns coneguts alemanys que han vingut a visitar Catalunya quan ens arriba la notícia que obligaran l’Ajuntament de Sant Pol a hissar la bandera espanyola. Tot just els acabava de comentar com fa quinze dies el mateix PSC va votar en contra de l’ús del català al Congreso de los Diputados, i com són de covards els diputats de CiU i d’ERC que hi podrien parlar sempre en català (assumint que serien expulsats a la força de l’hemicicle cada vegada que ho fessin, però ens faria avançar segles tal actitud). Aquests amics em confirmen que el principal problema català fora de l’estat espanyol (jo afegeixo que també dins) és la invisibilitat (…)




LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://diarigran.cat/?p=3966

Serà catalana o espanyola la bandera de la resistència social a casa nostra?

gener 20th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

Serà catalana o espanyola la bandera de la resistència social a casa nostra?

http://diarigran.cat/?p=3488

(…)  FANTASSIN MANEL. La meitat de la població  mundial viu per sota del llindar de la pobresa i la meitat d’aquests  en situació de misèria severa. Vint-i-cinc mil (25.000) persones, la majoria   nens, moren de gana al dia, cent seixanta milions de nens amb malnutrició greu. Cent milions de persones dormen al carrer. Prop de mil milions  no beuen aigua potable. Aquí a Europa la pobresa afecta 80 milions de persones (disset milions de nens), dos milions de les quals són catalanes (de Salses a Guardamar…) que, mentre veuen afectada la seva vida i marcat el seu esdevenidor, contemplen com els suposats nacionalistes,  que ara sembla que estan d’excedència nacional i sols exerceixen de dreta espanyola, permeten prop de vuitanta mil desnonaments en cinc anys i prop de tres mil milions d’euros en retallades socials (…)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:   http://diarigran.cat/?p=3488

En Vila d’Abadal, la Monarquia i la Divisió Independentista

gener 13th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=3017

(…) Dilluns passat el Consistori Municipal de la capital d’Osona va rebutjar una proposta de la CUP contra la monarquia, que sols va sumar el suport d’ERC. L’alcalde, Josep Maria Vila d’Abadal, va justificar el seu rebuig amb l’argument d’evitar més divisions de l’independentisme, perquè deia  que hi ha (o pot haver) molts independentistes monàrquics, i que és perfectament compatible una Catalunya alhora independent i monàrquica (…)





LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:    http://diarigran.cat/?p=3017

DEFENSAR ELS DRETS LABORALS I SOCIALS NO HAURIA DE SER DELICTE

gener 9th, 2012 by fantassin

DEFENSAR ELS DRETS LABORALS I SOCIALS NO HAURIA DE SER DELICTE.

sistèmica

gener 8th, 2012 by fantassin

QUI VOL EL PP A L’AJUNTAMENT DE BARCELONA?

gener 6th, 2012 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=2695

QUI VOL EL PP A L’AJUNTAMENT DE BARCELONA?

(…) Puc entendre totes les martingales de l’autonomisme perquè n’he vist de tots els colors. Ara sembla que la incorporació del PP al Govern Municipal de la Capital Catalana seria una peça més d’aquest joc d’escacs, en la darrera jugada del qual estaria previst demanar un pacte fiscal per a Catalunya. Està clar que ho considero un error, perquè escollir el PP implica haver de fer  gests de renúncies  (m’asseguren els amics convergents que es tractaria de gests molt minsos, com allò de “reduir el perfil polític a les embaixades”) (…)





LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://diarigran.cat/?p=2695



La Catalunya monàrquica fa aigües

desembre 30th, 2011 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=2299

La Catalunya monàrquica fa aigües

“…La notícia de la congelació del Salari Mínim en 641 miserables euros ha coincidit, en Dia dels Innocents, amb la declaració d’ingressos de la Casa Reia Espanyola (els diners que ens costa el Rei i la seva família). La comparació no deixa de ser indecent, per molt que els informatius la comparin a la baixa amb les institucions presidencials no executives d’alguns països veïns, perquè la imatge d’aquests Presidents  és percebuda popularment com més útil, no tant lligada a les notícies de la “premsa rosa” i menys encara, és clar, a l’origen franquista. Al bar on sentia la notícia un home exclamà, adreçant-se a la periodista de Tele5 que parlava  des de la pantalla de TV: “…no compareu, collons! que el President de França no s’ho gasta en iots i en vacances!”, comentari òbviament simplista i inexacte però que aconseguí l’aprovació explícita, per aclamació, de la resta dels parroquians…

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:      http://diarigran.cat/?p=2299

L’independentisme transversal que avança i el que roman en la fantasia

desembre 23rd, 2011 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=1964

L’independentisme transversal que avança i el que roman en la fantasia


(…) La capital gironina per la Independència! Això és política de normalitat amb resultat engrescador! És el camí que també motiva el Diari Gran del Sobiranisme, el camí de la transversalitat real, que avança a partir de facilitar els punts de contacte entre tots, sense plantejaments d’ideologia-ficció, cadascú des del seu perfil, des de la seva lluita -sovint la lluita dels uns contra els altres- i des dels seus propis interessos, plurals i diversos. No deixarem de barallar-nos per la defensa dels drets socials, laborals, empresarials, salarials… però quan calgui hem de saber i poder coordinar un cop de peu conjunt contra Espanya, com el de Girona amb el triomf de la moció presentada per la CUP. Aquest és el camí. (…)


LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://diarigran.cat/?p=1964

Visca la clarificació espanyola del PSC!

desembre 21st, 2011 by fantassin

Nou Article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=1716

Visca la clarificació espanyola del PSC!

(…) El XII Congrés del PSC ha donat un resultat coherent amb el seu electorat. Caldria aclarir: “amb allò que queda del seu electorat després dels canvis que ha hagut en la societat catalana els darrers deu anys”. Els 400.000 votants que ha perdut el PSC han de ser considerats orfes i disponibles, a l’espera que siguin seduïts novament per un PSC renovat …o per altres organitzacions del centre-esquerra. (…)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE:   http://diarigran.cat/?p=1716

LES TV REGIONALS HAN MORT, VISCA LA TELEVISIÓ NACIONAL CATALANA !!!!

desembre 15th, 2011 by fantassin

Nou article al Diari Gran del Sobiranisme:

http://diarigran.cat/?p=1549

LES TV REGIONALS HAN MORT, VISCA LA TELEVISIÓ NACIONAL CATALANA !!!!

(…)Fixeu-vos com 3800 km ferroviaris d’alta velocitat (Alemanya en té 1400) amb un cost de manteniment de 33000 € per km/any -trens a part-  sols podrien arribar a ser rendibles en el tram Barcelona-Madrid.  Quan després toca estalviar, tot això ja és estructura feta que caldrà mantenir tant sí com sí. En canvi, el catalans, que ja gastaven poc, s’afanyen a gastar encara menys a base de precaritzar la situació econòmica i sanitària dels seus conciutadans (encara que veig que això no impedeix el malbaratament en “vermuts institucionals”, en “anuncis de Nadal” i en alts càrrecs!). Però hi ha més víctimes importants: se senten rumors preocupants que parlen de buidar de contingut polític les delegacions internacionals, i ja han posat els “mitjans de comunicació nacionalitzadors” al punt de mira. Així doncs, mentre Espanya es vertebra nosaltres ens descohesionem socialment i política.(…)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://diarigran.cat/?p=1549

PxC vol dir “Primer x Cals veïns”

novembre 17th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme
http://blocgran.cat/?p=7087
PxC vol dir “Primer x Cals veïns”

(…) La PxC té per lema “primer els de casa”, lema que la megafonia de la seva furgoneta electoral ens imposa pels nostres carrers en la llengua dels de fora. Encara que sembli contradictori, aquest engendre s’està convertint en el partit dels immigrants, en concret el de la immigració majoritària, la que el Franquisme intentava usar amb objectius de genocidi lingüístic contra el català. La veritable finalitat de la PxC no és altre que aconseguir l’hegemonia de la població hispanòfona lluitant contra la perillosa integració en el catalanisme d’aquells col·lectius immigrants minoritaris als quals tant els fot parlar català o un altre idioma, atès que son persones que venen a casa nostra conscients de la seva deslocalització (no arriben aquí dient “semos ehpañoles y estamos en España”)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://blocgran.cat/?p=7087


.
.
.
Grans mercès! Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!
.
Fantassin Manel
.
(Gothalonia)

.

L’empobriment de Catalunya

novembre 10th, 2011 by fantassin
Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=7056

L’empobriment de Catalunya
“…quan tens por del carrer encara tens possibilitats de sortir-te’n, el perill arriba en aquell moment precís que t’adones que al carrer s’hi pot viure, quan de sobte veus que han passat setmanes i fins i tot t’has engreixat; a partir d’aquest moment d’inflexió ja és difícil arreglar-ho i poden passar vint anys sense adonar-te’n…”








LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://blocgran.cat/?p=7056


.
.
.

És quan comencem a fer de convergents que s’apareix l’espectre de Caín

novembre 3rd, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=7020


És quan comencem a fer de convergents que s’apareixl’espectre de Caín

(…) fins que els estaments benestants catalans deixin de ser una colla de cagats. Mentre tant ens donen mal exemple, i això fa que la temptació dels dirigents independentistes, de veure solucionada la seva vida personal com ho fan els convergents, sigui massa forta. I els altres militants, que s’adonen de com  s’apalanca un líder que ha ascendit a lloms de la rauxa secessionista, no poden evitar invocar l’espectre del sant Caín (…)







LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://blocgran.cat/?p=7020

 

.

.

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

.

Fantassin Manel

.

(Gothalonia)


INDEPENDÈNCIA O MORT… !!!!

octubre 26th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6954


INDEPENDÈNCIA O MORT… !!!!



(…) “Liberté, égalité, fraternité, ou la mort!” deia la  Revolució Francesa“, “Libertad o Muerte” diu la bandera de l’Uruguai dels 33 orientals, la mateixa frase (“E-lef-the-rì-a i Thà-na-tos”) està simbolitzada en les franges de la bandera de Grècia, “Patria o Muerte Venceremos” deien els patriotes cubans de Fidel Castro, “La Patrie ou la Mort, nous Vaincrons” llegim a l’emblema nacional de Burkina Faso, com també “Independentzia ala Hil” és un lema de l’esquerra abertzale basca, semblant al “Independència o Mort” de Terra Lliure(…)




LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A: http://blocgran.cat/?p=6954






Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)

Capitalitat nacional significa reconeixement dels herois que defensen la frontera

octubre 19th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6886

Capitalitat nacional significa reconeixement dels herois que defensen la frontera

(…) Perpinyà només és a una hora i mitja en cotxe de Barcelona però el Rovellet de l’Ou d’Elx és quatre vegades més lluny, i a més cal sumar els descansos necessaris. Però la longitud no ha de ser excusa per justificar que la capital catalana no sempre està a l’alçada del seu paper motor (…) he decidit no perdre l’oportunitat de fer de “Barceloní conscient” anant a l’IEC a retre el reconeixement que mereix en Joan-Carles Martí i Casanova (…)




LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:
http://blocgran.cat/?p=6886







Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!


Fantassin Manel


(Gothalonia)

12 octubre: Contra l’independentisme i la immigració

octubre 13th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6846

12 octubre: Contra l’independentisme i la immigració

(…)De vegades és l’enemic qui ens aplana el camí. Estic xerrant amb una coneguda d’origen cubà que s’ha assabentat dels conflictes que va haver ahir a Barcelona “con los españoles que agredieron a unos catalanes”(…)






Llegiu l’article sencer a: http://blocgran.cat/?p=6846


Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel


(Gothalonia)




Alerta que potser l’objectiu ja no és robar-nos sinó empobrir-nos

octubre 6th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=6806


Alerta que potser l’objectiu ja no és robar-nos sinó empobrir-nos

“(…) Per tant, els espanyols poden pensar que ja no té sentit salvaguardar els hipotètics beneficis per a Espanya que podria tenir una Catalunya pròspera, sinó que allò que cal és exprimir-nos el màxim abans que ens hagem separat. Qualsevol inversió en nosaltres (amb els nostres diners, of course) son un malbaratament, perquè estem marxant (…)”





LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:
http://blocgran.cat/?p=6806



Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel


(Gothalonia)

Sense “corridas de toros” Catalunya s’allunya més d’espanya

setembre 29th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:
Sense “corridas de toros” Catalunya s’allunya més d’espanya
http://blocgran.cat/?p=6761

(…) però la llei va triomfar el 28 de juliol de 2010 al Parlament de Catalunya  gràcies a CiU (en concret a 32 diputats dels 48 que té CiU i només a 3 dels 37 que té el PSC). Si no estiguéssim parlant de “banderes” hauríem de concloure que l’esquerra sent més plaer en la contemplació de la tortura que la dreta. Però fixeu-vos que l’estocada  en contra de la “Fiesta de los toros” es produeix quan aquest negoci està agonitzant, per tant la seva prohibició només podria ser un malbaratament …o un acte polític patriòtic d’afirmació nacional catalana! (…)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:

http://blocgran.cat/?p=6761




Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!


Fantassin Manel


(Gothalonia)

Eleccions espanyoles: comença la comèdia

setembre 21st, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=6674
Eleccions espanyoles: comença la comèdia

(…) L’independentisme ha d’emergir dels barris, del veïnat, del treball i de la precarietat, perquè l’opció sobiranista   només tindrà prou entitat si és nacional, és a dir, que cohesiona la nació, i la nació és molta més gent que els agents polítics de la banca internacional.  L’independentisme ha de ser vist com el motor de canvi dels problemes reals. Tota la resta és “més del mateix” i està condemnat a institucionalitzar-se en les engrunes del nostre espoli, és a dir, en els marges de l’Espanya autonòmica.(…)
LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:
http://blocgran.cat/?p=6674



 

Hem de ser la crossa o el bisturí d’Espanya?

setembre 14th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6627

Hem de ser la crossa o el bisturí d’Espanya?

(…) Mentre els anys anteriors convergents i republicans perdien el cul intentant picar les molles (els nostres diners) que li cauen a Espanya, el problema era un altre, llavors primava  la competència caïnita per complaure l’amo. Però ara l’escenari és ben diferent …i alhora semblant al que s’han trobat anteriors nacions alliberades: la metròpoli en crisi, col·lapsada i dependent (principalment dependent de nosaltres, els catalans). Amb tot, tampoc cal passar-se d’il·lusos, eh! que estic tip de sentir molts compatriotes absolutament convençuts que Brussel·les i Berlin ens estan esperant amb els braços oberts, i són precisament aquests veïns (Alemanya, França i rodalies) els principals interessats en la desactivació del projecte sobiranista català. És per això que no podem esperar, de la mateixa manera que els països que s’han alliberat abans no han esperat que l’enemic es recuperés ni, menys encara, que les potències veïnes reaccionessin impedint el ball de fronteres (…)



LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:
http://blocgran.cat/?p=6627






Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)


11 SETEMBRE: RES A CELEBRAR !!!!

setembre 7th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6574

11 SETEMBRE: RES A CELEBRAR !!!!

(…) jubilats ociosos que comenten el diari: “…los  catalanes celebramos las derrotas, por eso somos tan especiales”. El receptor del missatge no diu res però imagino que ens veu com una colla d’imbècils (…) Això de la “celebració” de la Diada és una collonada espanyola (a la qual s’hi han apuntat també els convergents) en el seu intent d’assimilar-nos. La Diada mai ha estat altra cosa que una manera de recordar-nos que estem com estem degut a una derrota militar, amb la invasió, l’ocupació i el domini que se’n deriva. Així doncs, la commemoració del 11 de Setembre no té altre sentit que el de renovar al nostre compromís per l’alliberament que tenim pendent (…) Que ningú parli mai més de “la celebració de la Diada”, l’ 11 de setembre no tenim res a celebrar! (…)






Llegiu la resta de l’article a:
http://blocgran.cat/?p=6574  





Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!




Fantassin Manel




(Gothalonia)

Fecunditat Convergent i Reforma Constitucional

setembre 1st, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6516

Fecunditat Convergent i Reforma Constitucional

(…) CiU és com un condó que impedeix que fecundin les energies patriòtiques dels seus afiliats i dels seus electors (…) Cal reconèixer, però, que la retòrica patriòtica (Duran i Lleida: “Ellos se lo guisan, ellos se lo comen”) és una bona oportunitat per compensar electoralment el cabreig de tants catalans que s’han quedat a l’atur i, per postres, sense PIRMI (…)

LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:


http://blocgran.cat/?p=6516

Grans mercès! Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)

Diputats independentistes al Congreso de los Diputados del Reino de España

agost 24th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6476



Diputats independentistes al Congreso de los Diputados del Reino de España

(…) El debat sobre la conveniència o no de presentar-se a les properes eleccions espanyoles no és nou però no deixa de ser interessant. Aquesta vegada ja hi ha molta gent que ha après la lliçó. Podem veure indicis de recomposició del sistema sobiranista de partits (de dreta a esquerra) després d’haver-se evidenciat que no és tan fàcil sumar, que ni tan sols les alternatives al sectarisme estan vacunades contra el propi sectarisme, i que a l’hora de la veritat un o dos diputats han d’estar batallant sobre temes domèstics més socials que nacionals. (…)

Llegiu la resta de l’article a:

http://blocgran.cat/?p=6476

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)

Per una terra lliure d’injustícies socials

agost 18th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6441


Per una terra lliure d’injustícies socials

(…) En ple agost, amb l’entitat que ajudava l’Antoni tancada, i amb els serveis personals en mínims i saturats, els professionals qüestionats i ell en situació de vulnerabilitat …i frustrat perquè els ha votat: “jo volia la terra lliure i resulta que són els meus que em traeixen!”. Els deu voluntaris (tots ells catòlics i –fins ara- convergents) són més explícits, especialment tres d’ells, que són treballadors de la sanitat, també estan sense feina degut a les retallades: “voteu-me i us deixaré a l’atur i al carrer, hauria d’haver estat el lema electoral convergent!”. Tornen a la feina, els retoladors parlen d’immoralitat i de manca d’ètica. Els proposo que parlin de la incapacitat de reconèixer els errors i és l’Antoni qui pren el retolador,  amb les seves mans de quaranta-pocs que aparenten seixanta-molts i la seva roba bruta d’haver dormit al carrer… (…)



LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:


http://blocgran.cat/?p=6441


.


Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)


Identitaris Catalanistes?

agost 11th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Catalanisme:


http://blocgran.cat/?p=6365


Identitaris Catalanistes?

(…) Encuriosit per aquesta nova nomenclatura que col·lisiona amb un concepte universalment acceptat, com és la “identitat” (tant que fins n’està ple de cerveses identitàries!) començo a sospitar que pot tractar-se d’alguna estratègia espanyola per tal de fer-nos perdre de vista la dialèctica “Catalunya/Espanya” i, d’aquesta manera, neutralitzar bona part de la lluita d’alliberament que menem. No se m’acut altra manera d’esbrinar-ho que preguntar directament als militants identitaris, per tal de valorar fins quin punt poden estar infiltrats per l’enemic. Estableixo contacte amb mitja dotzena d’adolescents de Perpinyà, que han aparegut sobtadament per les xarxes socials proferint consignes desinhibidament independentistes catalanes barrejades amb referències europeistes i xenòfobes. En adonar-me que alguns amics d’aquests llueixen creus gòtiques i simbologia feixista he pogut demanar precisions sobre el seu argumentari, que anomenen identitari. (…)

Llegiu la resta de l’article a:  http://blocgran.cat/?p=6365



Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)

Quant valem com a persones?

agost 4th, 2011 by fantassin
Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=6321
Quant valem com a persones?

(…) Arran d’inaugurar el nou fòrum virtual “AUTOCRÍTICA CATALANA” (http://www.facebook.com/groups/autocritica.catalana/) han estat moltes les discussions, en allò que anomenen “privats”, referides a les possibilitats reals del grup d’aconseguir els seus propòsits (l’anàlisi autocrítica dels nostres errors com a poble). Una bona colla d’amics m’han transmès el seu escepticisme al respecte, per considerar-ho “quelcom aliè a la natura humana” (al menys en la seva versió explícita perquè, poc o molt, tots funcionem pel sistema d’assaig/error, que no implica cap “mea culpa” públic). (…)

Podeu llegir la resta de l’article a:

http://blocgran.cat/?p=6321

 




Identitat i Sobirania contra Espanya (llegint en Carod a la Piscina)

juliol 28th, 2011 by fantassin


Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6283

Identitat i Sobirania contra Espanya (llegint en Carod a la Piscina)

(…) L’escrit que el Molt Honorable Ex-vicepresident de la Generalitat del Troç del Dalt ha publicat al diari Ara (http://politica.e-noticies.cat/carod-demana-no-anar-contra-espanya-55603.html), demanant que no siguem anti-espanyols, m’ha sorprès estant de vacances i prenent el sol amb vistes a Montserrat des de la piscina del poble (…)

Llegiu la resta de l’article a:
http://blocgran.cat/?p=6283




Grans mercès! Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel


(Gothalonia)

Quins interessos governen Catalunya?

juliol 21st, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme

http://blocgran.cat/?p=6233


Quins interessos governen Catalunya?



(…) Al final qui mana és la hipoteca, és a dir, les necessitats personals dels senyors diputats. No vull dir que aquells polítics idealistes deixin de ser honestos sinó que  per una conjunció d’influències psicosocials en els seus raonaments estratègics s’adonen que allò que  era imperiós abans de ser diputats “ara no toca” per raons tàctiques i de realpolitik. Aquells que haurien  considerat indigne el triple peatge que suposa pels catalans haver de sofrir retallades en la sanitat com a conseqüència que els nostres diners són espoliats per la veïna Espanya, ara s’afanyen a fer genuflexions, bastonades als indignats i acatament als grups econòmics (i els seus braços mediàtics) d’obediència espanyola. (…)











LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE A:
http://blocgran.cat/?p=6233


Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)

immigració, sexe i inspecció de treball

juliol 14th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6198
immigració, sexe i inspecció de treball

(…) Qui crida, més que parla, és una massatgista probablement estrangera, com es dedueix del seu espanyol amb fort accent andalús, que està criticant altres estrangers: “…no puedo competir con esas masajistas chinas de mi calle porque el cartel dice 25 € con pedicura y manicura, pero a medio masaje ofrecen a los hombres masturbación por otros 25 y follar por 400…” (…)
.
.

Podeu llegir la resta de l’article al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=6198

.

Grans mercès! Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)

 

…que per molt que s’hi caguessin sempre fora massa poc !!!!

juliol 7th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=6111

…que per molt que s’hi caguessin sempre fora massa poc !!!!

(…) Per tant la confiança dels catalans és més probable guanyar-la al marge de la política i dels càrrecs que denoten poder. Anem per bon camí convocant manifestacions independentistes com la de dissabte, com les consultes sobiranistes, com reactivant associacions de veïns i difonent la realitat catalana des de la proximitat. Ara per ara, però, aquesta majoria independentista desconfia de qualsevol que se la vulgui atribuir. Tinguem-ho en compte! No podem renunciar al parlamentarisme però si reconstruïm el moviment popular als nostres barris podrem reformular  les candidatures independentistes fent que es visualitzi clarament que no són tant candidats enviats pel grups de militants, o cúpules, sinó que són els candidats del mon associatiu català per la independència. (…)











Llegiu l’article complet a:
http://blocgran.cat/?p=6111








Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gothalonia)

Des del rovellet d’ou d’Elx fins l’extrem nord del Capcir

juny 30th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran  del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=5942

Des del rovellet d’ou d’Elx fins l’extrem nord del Capcir

 

(…) marxem en cinc minuts camí de la zona més septentrional del Capcir, que és el darrer indret que ens manca per poder proclamar que  tenim ben apamat el bressol de Catalunya. Com sempre que pugem  cap al nord, busquem les rutes més llargues amb l’objectiu conscient de perdre’ns tant com puguem. Del Coll d’Ares (entre el Ripollès i el Vallespir) fins al Coll de les Ares (entre el Capcir i el Donasà). Passem Prats de Molló seguint la Pollangarda i Sola dels Campets en direcció a Ceret, on prendrem el Camí del Roc Blanc i la Sureda d’en Rodó, passant per la Calcerana, el piemont del Canigó, porta dels Aspres, fins Tuïr. D’allí cap al Vilar d’Ovança on, després d’un breu cafè mirant el forn solar i les muralles, enfilem el camí versFormiguera. (…) Sort tenim, als nostres extrems septentrional i meridional, amb aquests resistents perifèrics, autèntics herois, com els que al Capcir  mantenen l’orgull i s’esforcen per recuperar una llengua situada en nivells residuals …i com en Joan-Carles Martí i Casanova,  regalant-nos amb tan valuosa aportació des del rovellet de l’ou d’Elx (…)

 

 

 

Llegiu la resta de l’article a:

http://blocgran.cat/?p=5942

 

 

 

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

 

Fantassin Manel

 

(Gotholonia)

 

 

Tizemt, Bahac i Izza al corraló dels moros

juny 23rd, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:


http://blocgran.cat/?p=5911


Tizemt,  Bahac i Izza al corraló dels moros





(…) Cada vegada que deixava enrere Barcelona en direcció a Ponent no sols em desplaçava seixanta Km sinó també una mar d’anys, en concret fins els anys setanta, quan aquell atzucac de darrere les eixides, que anomenàvem El Corraló, s’omplia de quitxalla. (…)


LLEGIU L’ARTICLE COMPLET A:






Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!


Fantassin Manel


(Gotholonia)


INDIGNATS DESCONCERTATS

juny 16th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:http://blocgran.cat/?p=5873INDIGNATS DESCONCERTATS

(…)Avui molta gent de dins ha vist que moltes coses no son allò que semblaven. Els que practicaven la violència verbal a l’inici no són pacifistes per moltes vegades que cridin “semos pacifistas” (compte que jo tampoc no ho sóc  ni ho he estat mai!), els que s’enfrontaven als diputats no eren gaire intel·ligents  usant argument com “cuanto ganas”, els que s’avergonyien de ser catalans i de parlar català no cercaven dignitat sinó sentir-se part d’alguna cosa aparentment carismàtica però manipulada per interessos foscos, aquell que ha tirat la litrona per terra, cabrejat  (…)

Llegiu la resta de l’article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=5873

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gotholonia)

LA POBRESA AUTOCRÍTICA DE L’INDEPENDENTISME

juny 9th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:

http://blocgran.cat/?p=5809

LA POBRESA AUTOCRÍTICA DE L’INDEPENDENTISME

(…) Ja veieu! Totes aquestes situacions de vergonya aliena , segons el meu amic alemany, “són degudes a un substrat que us impedeix executar la poderosa eina d’avaluació i reprogramació  anomenada “autocrítica”!(…)
https://www.facebook.com/group.php?gid=9899867777
Podeu llegir la resta de l’article
al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=5809
Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gotholonia)

LES AMISTATS CATALANES I OCCITANES A CAN FACEBOOK

juny 2nd, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:http://blocgran.cat/?p=5745LES AMISTATS CATALANES I OCCITANES A CAN FACEBOOK(…) he enllestit un projecte que pretenia útil i, alhora, amb possibilitats de mantenir la gent engrescada. Sembla simple,  però, per a què funcionés amb garanties, l’he anat fent durant més de mig any. Aprofito l’efemèride per explicar-vos-ho: Amb el Grup de “Música i Cançó en Occità i Català” he completat el propòsit que vaig marcar-me quan Facebook va crear aquest nou tipus de grups, més interactius que els anteriors. Tal propòsit derivava de la constatació que altres grups anteriors havien fallat en l’inici per no haver-los pensat bé  (…) LLEGIU LA RESTA DE L’ARTICLE ALBLOC GRAN DEL SOBIRANISME:http://blocgran.cat/?p=5745Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!Fantassin Manel(Gotholonia)

Entre el còrtex independentista i el mamífer que portem dins

maig 25th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:Entre el còrtex independentista i el mamífer que portem dinshttp://blocgran.cat/?p=5704 

(…) Així doncs, no ens sorprenguem  de la caiguda d’ERC ni de l’ascens del PxC. Ambdós estan en la lògica de l’instint mamífer quan el còrtex roman infrautilitzat. En l’ascens de la CUP hi podem veure un exemple de tot el contrari. I a partir d’aquí que cadascú depuri responsabilitats amb si mateix, amb les seves capacitats, perquè no és qüestió de consciència sinó d’intel·ligència. (…)

Llegiu l’article complet al Bloc Gran del Sobiranisme:http://blocgran.cat/?p=5704

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gotholonia)

Catalunya entre retalls indecents i caps de turc

maig 18th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranismehttp://blocgran.cat/?p=5623Catalunya entre retalls indecents i caps de turc(…) De la necessitat de retallar la despesa, passant per la recança de retallar als col·legues de la indústria farmacèutica, fins a la xenofòbia com a cap de turc, afavorida aquesta darrera pel fet de ser la millor solució electoral, atès que dóna vots i distreu de la retallada. Qui marcarà la diferència? Doncs, qui tingui prou ètica per atrevir-se a retallar als responsables de la crisi, en comptes del castigar les víctimes (…)Llegui la resta de l’article al Blog Gran del Sobiranisme:  http://blocgran.cat/?p=5623 Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!Fantassin Manel(Gotholonia)

ESCÒCIA, CONVERGÈNCIA I FRUSTRACIÓ

maig 11th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:ESCÒCIA, CONVERGÈNCIA I FRUSTRACIÓhttp://blocgran.cat/?p=5568

(…) Quan no podem dormir fins resoldre un problema que ens fa ballar el cap, la solució no es materialitza en la realitat, sinó en un camí dissenyat al cervell en forma d’anticipació cognitiva, un full de ruta que ens tranquil·litza perquè no és un pedaç, sinó la solució definitiva. I així ens adormim tranquils. Com tranquils es van llevar els escocesos el dia dels comicis i tranquils se’n van anar a dormir acabada la jornada electoral. No sols no tenen dubtes de la gestió d’Alex Salmond, que posa l’accent en les polítiques socials (a diferència del govern català), sinó que tampoc  tenen dubtes del full de ruta del govern (clarament independentista) ni tampoc de la resposta democràtica dels anglesos, actualment dominants  (…)

 

Llegiu l’article sencer al BLOC GRAN DEL SOBIRANISME:http://blocgran.cat/?p=5568

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gotholonia)

La dignitat del català a Europa entre el poc interès i la covardia

maig 4th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=5522
La dignitat del català a Europa entre el poc interès i la covardia 

(…) És sobretot un tema de covardia, perquè els diputats catalans estan acostumats al “parlem-ne” i, parlant-parlant passen gairebé vint anys estèrils (des que Viviane Reding va rebre la Creu de Sant Jordi) sense donar cops de puny a la taula. Estic segur que els polítics espanyols agraeixen tan inesperada comoditat! (…)

Llegiu l’article sencer al Bloc Gran del Sobiranisme:
http://blocgran.cat/?p=5522

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gotholonia)

60 anys des de la Vaga de Tramvies fins al Català Emprenyat

abril 27th, 2011 by fantassin

Nou article al Bloc Gran del Sobiranisme:http://blocgran.cat/?p=548860 anys des de la Vaga de Tramvies fins al Català Emprenyat

(…) La nostra tasca ha de ser propostes de solucions concretes sense mossegar-nos la llengua, però amb solucions, encara que aquestes estiguin a Madrid, però concretes. I no voler fer d’apagafocs, perquè quan el poble se n’atipa, quan “cal ser valents altre cop”, quan hi ha el canvi, és quan hi ha una espurna “patriòtica i social alhora”. Com en la Vaga de Tramvies d’aquell març de 1951.  (…) 

Llegiu la resta de l’article al Bloc Gran del Sobiranisme:http://blocgran.cat/?p=5488

 

Grans mercès!  Que tingueu un bon jorn de satisfaccions i de lluita en el camí de l’alliberament!

Fantassin Manel

(Gotholonia)